Ik ben nu bij me neef, en die wil graag een nieuwe videokaart (heeft nu een x700xl, 128mb erin zitten).
Hij speelt veel games, en de videokaart kan het niet helemaal trekken.. Hij wilt graag een videokaart die een beetje 'klaar' is voorr de nieuwe games. Hij zat te denken aan 512 mb. Hbben jullie aanraders?
budget tot de ?150..en we hebben er al verschillende gezien, maar zijn die ook goed dan? Of raden jullie dan eerder een strke 256mb aan?
08 augustus 2006 10:54
henniemix
Ik heb er zelf een peak Nvidia 6500 256mb erin zitten en ik moet zeggen dat ik er zeer tevreden over ben. Maar je moet niet alleen kijken naar het aantal mb's die op de kaart zitten! Je moet ook kijken naar dingen die de kaart ondersteund. Het kan best zijn dat sommige 256mb kaarten beter zijn dan 512mb kaarten. Succes ermee
08 augustus 2006 12:35
djoey
kijk vooral naar de ramdac en het type geheugen.. ddr2 is wel aan te raden..
en ook een 128bit interface
en dan 256 ja.. k wet niet of het nu al nodig is.. maar 128 is volgens mij.. (don't blame me if i'm wrong) nog wel genoeg..
08 augustus 2006 12:58
leviathan
512 is nog niet echt nodig, en voor onder de 150 euro vind je ook echt geen 512mb kaart, op de 6200 (nvidia) na dan, maar die is echt bagger slecht.
en dan is 150 euro ook niet echt een budget als je je pc "klaar voor de nieuwe games" wilt noemen, je kunt ze dan hooguit op low spelen.
je moet ook wel een beetje op de rest van de pc letten, als je bijvoorbeeld een ?ber vga kaart er in prikt en een slechte processor hebt, dan kun je nog steeds de games niet lekker spelen.
ook moet je controleren of dat hij AGP(8x) heeft of PCI-e(16x) aangezien AGP ook wel zijn beste tijd heeft gehad en tegenwoordig bijna alle kaarten PCI-e worden gemaakt (ook al zijn er ATM nog wel flink krachtige APG kaarten verkrijgbaar)
dus met iets meer info over de rest van de pc zouden we je een wat beter kunnen helpen.