Is het normaal dat het klokje rechtsboven niet verder tikt?
Is me net opgevallen..
Het blijft staan op de tijd waarop je de pagina bezocht.
Of is dit de bedoeling?
Voor de rest vind ik het een heel mooie site.
Ik heb toevallig ook een website met ook de Windows Vista-layout, maar is niet zo mooi als deze. Proficiat!
04 augustus 2006 19:52
dj_appa
Dat hoort zo :p ik denk dat niet wil maar je kan ook gewoon steeds op F5 drukken.
dat loopt teminste goed ;) of gewoon de moeite nemen om even rechts onder te kijken.
04 augustus 2006 21:37
leviathan
dat klokje wat je daar ziet word eigenlijk gewoon direct uit een script daar neer gezet, het is niet dynamisch. het tijdstip wat het op dat moment is komt daar te staan en verder veranderd de pagina niet. de hele pagina steeds laten refreshen zou een ramp worden, aangezien je tekst die je in het forum typt dan ook weg is.
wat wel kan is bijvoorbeeld een flash klokje, maar niet iedereen kan flash zien. en dan is er ook nog een optie, dat het in een heel klein framepje word gezet, dat elke minuut refreshed. maar dat is allemaal de beheerder zijn keuze, en als je een dynamische tijd wilt zien, kun je altijd ook rechtsonder kijken...
04 augustus 2006 21:43
easyboarder
Ben ik het mee eenstrouwens, waar is die notifier voor? Hij tikt maar door en er gebeurd niets..
05 augustus 2006 02:45
rax
Ik heb ervoor gekozen om de servertijd te laten weergeven in dat klokje, want aan je eigen computer tijd heb je niet veel want daar staat rechtsonder al een klok van;)
Notifier geeft een signaal als er een nieuw bericht in het forum wordt geplaatst
05 augustus 2006 10:13
easyboarder
Handig ^^ geldt dat voor het hele forum? Of alleen voor de pagina waar je op zat toen je de notifier activeerde?
05 augustus 2006 14:04
leviathan
Quote van rax op 05 Aug 2006 10:13[quote]Ik heb ervoor gekozen om de servertijd te laten weergeven in dat klokje, want aan je eigen computer tijd heb je niet veel want daar staat rechtsonder al een klok van;)[/quote]leuk, kun je meteen zien of DST op de server ingesteld staat. bij mijn server iig niet, (en ik hoef niet te klagen aangezien ie gratis is), dus staat alles een uurtje achter in de zomer, en herkent ie gebruikers soms met gmt+2.
05 augustus 2006 16:53
softlocker
Waarom een klein framepje gebruiken, dat zou alleen de lay verpesten. Zo zit het goed. Wat ik wel nog mis is de optie om je eigen achtergronden te uploaden en de pagina met je PC specs die nu down is.
05 augustus 2006 16:55
leviathan
een iframe hoeft de lay-out niet perse te verpesten hoor, ik neem aan dat het nu in een tabelletje staat, nou dat tabelletje valt makkelijk te vervangen door een iframepje, en met een transparante achtergrond, past het de lay-out niet aan... verder moet je wel in pixels werken met een iframe, want ik ben er achter gekomen dat firefox flipt als je ze in procenten zet... :p
05 augustus 2006 16:58
blacksorcerer
Het is al moeilijk om een uitgebreide site met veel functies ook voor FireFox compatibel te maken, en als je dan inderdaad ook nog dingen als iFrames zou gebruiken... dat loopt waarschijnlijk niet zo goed af :p
Misschien dat FireFox binnekort, naast hun zo vaak genoemde veiligheid, ook eens gaat zorgen dat het meer ondersteunt en volgens algemene normen weergeeft, dat zou zeker helpen en het makkelijker maken functies in te bouwen die ook voor hun gebruikers goed werken.
Het klokje loopt dus inderdaad niet de hele tijd, mja je zal ook niet erg lang op 1 pagina doorbrengen, het is meer om ff snel te zien hoe laat het ongeveer is he ;)