@Blacksorcerer, hij heeft een standaard ATI ik weet niet meer welke maar niet heel goed voor games echt een hele standaard videokaart, en hij heeft een AGP slot
sorry maurice :p
03 augustus 2006 23:04
stefanbeljaars
Dan kan er mooi een 7800 GS in.
04 augustus 2006 09:16
easyboarder
Dat zou kunnen,maar dan zou ik wel even nakijken oe sterk je voeding is, en hoeveel RAM je hebt. Als die dingen niet voldoende zijn kunnen die de prestaties van je kaart naar beneden halen, of zelfs niet booten (bij te weinig stroom d8 ik)
04 augustus 2006 13:37
blacksorcerer
Als de rest van het systeem ook al oud/minder is, dan is het niet aan te raden een nieuwe goede kaart te kopen voor daarin.
Een systeem dat in balans is presteert beter dan een systeem met zowel echt goede als slechte componenten (vaak ook veroorzaakt door de ontstane bottlenecks).
Dus als de rest van je systeem ook al ouder dan 2 jaar is, en toendertijd niet een van de beste was, zal het nu aan te raden zijn ook de rest van je systeem te upgraden of een nieuwe pc zelfs.
een 1900XTX of 7900GTX (of nog extremer met crossfire/SLI) zal zeker sneller zijn, maar prijs/prestatie verhouding op een oudere pc zal echt slecht zijn en is een goedkopere kaart (in segment 150-200 euro) veel meer aan te raden.
Maar wederom, we wachten de specs af ;)
04 augustus 2006 13:59
dj_appa
ik voel me al een beetje de woordvoerder van Maurice:
Hij heeft volgens mij 1Gb ram en verder is het een hele goede pc, geen hele veroudere ofzo.
En voeding is ook in orde.
04 augustus 2006 15:31
ps18
Ik heb 2 gb ram :P, en mn videokaart is niet heel erg verouderd ( @ Alexander : :@ :@ :@ ) Ik heb een 3.2 Ghz processor, en hij loopt als een dolle. Alleen ik kan niet alle spellen op zn hoogst spelen. Dat is juist wat ik wil, en daar heb ik een budget van 250,- E voor. Voor de rest hoeft er niks veranderd te worden aan mn pc ( behalve mn muis :P )
04 augustus 2006 18:44
blacksorcerer
klinkt indd goed, als je daarbij ook nog een goed moederbord hebt (wordt vaak onderschat door mensen...) dan raad ik je zowiezo aan die 250 dan volledig te gebruiken ;)
Dan heb je tenminste iets waarmee je goed vooruit kunt met de huidige spellen.
PS kun je opzoeken welke mobo je hebt... want als je AGP hebt en niet PCI-E dan is de keuze beperkter wat betreft beschikbare modellen, en ff opzoeken voor de zekerheid kan natuurlijk nooit kwaad :p
04 augustus 2006 18:49
dj_appa
haha ok ook goed maar ik zei dat hij niet veroudert is...
04 augustus 2006 21:39
easyboarder
Wie is er uberhaupt met het idee gekomen dat zijn pc verouderd zou zijn? :p een oude pc heeft naar mijn weten geen 2 Gig RAM en al zeker geen 3,2 Ghz
05 augustus 2006 02:39
dj_appa
haha nee zeker niet ik denk dat hij m'n comment verkeert gelezen heeft.:p