kheb thuis 2 pc's met een router verbonden. mijn ouders vinden het nodig om zo'n stekkerdoos met schakelaar waar ze alle randapparatuur enz op aansluiten ook de router op an te sluiten. zo kan ik boven niet (stiekum) op internet. maar nu ga ik dan gewoon een beetje photoshoppen ofzo. en dan doe ik later dus die router aan. maar dan ga ik weer naar de pc maar dan doet het internet het niet. dan moet ik eerst mn internet verbinding uitschakelen(hij heeft wel verbinding met router) en dan de router opnieuw opstarten en dan internet verbinding weer inschakelen. dan doet het internet het weer. moet ik de router in een andere stekkerdoos doen en mn ouders overhalen of kan het ook op een andere manier??
12 juli 2006 10:35
louwrens
wat voor router heb je?
waarschijnlijk staat auto-reconnect uit
12 juli 2006 10:38
gerjan
zyxel prestige 650 dacht ik
waar kan ik dat aan zetten?
12 juli 2006 12:51
louwrens
bij mij bij Primary Setup of je moet ff zoeke het is iets met auto-reconnect/ Renew IP Forever
12 juli 2006 12:54
gerjan
maar dat is wel in de router denk ik?
wachtwoord heeft mn vader veranderd:s
12 juli 2006 13:02
louwrens
dan moet je vragen om het wachtwoord of je gokt wat , wat het kan zijn
12 juli 2006 13:25
djoey
of je reset de router :p
12 juli 2006 23:14
louwrens
dan is het wachtwoord admin, maar dan weet z'n pa dat hij zo het wachtwoord kan veranderen
12 juli 2006 23:15
ryan
Wat ik deed; ik de de router gewoon in een 'altijd aanstaand' stopcontact steken en voor de router een papiertje of iets zetten; zodat de lampjes minder opvielen ;) Ps mijn vader weet niet eens dat een wachtwoord op de router kan ;)
13 juli 2006 10:01
roy92
Allemaal van die wardeloze oplossingen. De enigste goede oplossing, is er gewoon goed met je ouders over praten! Dat jij het fijn vind om zo nu en dan is te internetten. Niet dat je dat stiekem enzo doet. Of je vraagt, of je hem zoals Ryan het noemt: in een altijd aanstaand stopcontact te doen. Ik denk dat dat toch iig de beste oplossing is. (wat is dat toch weer volwassen gezegd:d)