-
blueboxe
Beste mensen,
ik wil een nieuwe videokaart kopen, maar ik weet niet of elke videokaart in mijn computer past.
het is een agp 8x en het moederbord is van dell. ik heb gehoord dat als je chipset slecht is, dat het geen zin heeft om een nieuwe videokaart te kopen.
kan er ook een videokaart in van ATI of is het misschien verstandig om een heel nieuw moederbord te kopen?
11 juli 2006 13:01
-
louwrens
wat voor Dell?
ik zou een 7 serie van Nvidia doen
11 juli 2006 13:43
-
blueboxe
louwrens zei op: - [quote]wat voor Dell?
ik zou een 7 serie van Vidia doen[/quote]
dimension 4600,
staat onder mijn systeem bij mijn account
en wat ik dus vraag is of het mogelijk is dus zo'n nieuwe soort videokaart erin te doen
11 juli 2006 13:45
-
gerjan
ik zou een nieuw moederbord kopen met PCI-express dat is nog sneller dan agp en de videokaarten zijn goedkoper
11 juli 2006 16:39
-
blueboxe
maar kan je ook gewoon andere kaarten erin doen, zoals nvidia kaarten van de 7 series bijv.?
11 juli 2006 17:03
-
gerjan
dat hebt ervan af wat voor moederbord je hebt
eerst was er PCI (wat nu voor andere kaarten is:geluidskaart bijv.)
toen kwam er AGP dat wordt nu nog veel gebruikt maar niet goed meer verkocht
AGP is sneller dan PCI
en nu is er PCI-express en dat is nog weer sneller
dit zijn dus de aansluitingen die je op je moederbord kunt hebben voor je videokaart
je kunt dus het beste een moederbord met PCI-express aansluiting nemen en dan ook een videokaart met PCI-express
11 juli 2006 17:07
-
blueboxe
gerjan zei op: - [quote]dat hebt ervan af wat voor moederbord je hebt
eerst was er PCI (wat nu voor andere kaarten is:geluidskaart bijv.)
toen kwam er AGP dat wordt nu nog veel gebruikt maar niet goed meer verkocht
AGP is sneller dan PCI
en nu is er PCI-express en dat is nog weer sneller
dit zijn dus de aansluitingen die je op je moederbord kunt hebben voor je videokaart
je kunt dus het beste een moederbord met PCI-express aansluiting nemen en dan ook een videokaart met PCI-express
[/quote]
dus met mijn agp kan ik elke agp kaart erin zetten die ik wil, hoe goed ie ook is?
dus geen probleem met de chipset ofso?
11 juli 2006 17:09
-
gerjan
nee niet dat IK weet. kdenk dat er hier nog wel andere mensen zijn die er iets meer verstand van hebben dan ik.
11 juli 2006 17:17
-
djoey
gaat gewoon werken
11 juli 2006 17:40
-
louwrens
of je stuurd een mailtje naar Dell
11 juli 2006 19:56