-
ali
Ey,
Ik heb erg veel problemen met die games!
NFSMW valt uit en hoor ik het geluid nog.
CoD 2 valt uit, hoor ik het geluid nog.
Waar ligt dit aan? ik heb van beide spellen de goede systeem eisen maar....!
Wie kan mij helpen?
Owjah: Mijn Videokaart enzow kan je zien in mijn profiel! Als je reageert van: update je videokaart, geef ook ff de link! (ATI 9800 XT)
07 juli 2006 18:32
-
christiaan
Dan zeg ik dat maar meteen
Hier de drivers voor je videokaart
[url]http://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894&task=knowledge&folderID=293[/url]
07 juli 2006 18:42
-
ali
christiaan zei op: - [quote]Dan zeg ik dat maar meteen
Hier de drivers voor je videokaart
[url]http://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894&task=knowledge&folderID=293[/url][/quote]
ATI
Ja welke?
En is het probleem opgelost als ik mijn videokaart update?
07 juli 2006 19:19
-
christiaan
Klik op Radeon > Windows Catalyst > Dsl high speed > package install (de grootste)
Ik denk dat het dan opgelost is.. het is namelijk wel een typsich driver probleem.
07 juli 2006 20:12
-
ali
Nope, ik heb de Catalyst Control Center gedownload en nog steeds geen resultaat! Ik was zo eventjes CoD 2 aan het spelen en toen viel hij opeens uit, en ging na tijdje weer verder, ik dacht: ik doe maar snel CTRL+Alt+DEL.
En toen kwam deze melding:
Ik snap hem niet... waar ligt het probleem nou dan aan?"want mijn systeem kan het wel aan! getest op srtest.com
En zoals je ziet veranderd mijn schermresolutie in 648x400 !
07 juli 2006 20:55
-
roy92
Ok?..., neem is een kijkje in de bios. Kijk of video-hardware of iets in die term op PCI staat ipv AGP/PCI-e
Dat probleem had ik ook, neem is een kijkje, misschien is jdat ook wel jouw probleem;)
De fout die jij krijgt betekent dat je videokaart het niet aankon, en het programma VPU recover hem heeft 'hersteld'.
07 juli 2006 21:22
-
ali
roy92 zei op: - [quote]Ok?..., neem is een kijkje in de bios. Kijk of video-hardware of iets in die term op PCI staat ipv AGP/PCI-e
Dat probleem had ik ook, neem is een kijkje, misschien is jdat ook wel jouw probleem;)
De fout die jij krijgt betekent dat je videokaart het niet aankon, en het programma VPU recover hem heeft 'hersteld'.[/quote]
WTF :P waar moet ik naartoe als ik in de bios ben?
07 juli 2006 21:26
-
caspar
D?t heb ik ook! Alleen dan bij 1 fimple en nergens anders bij, ik ga er zo nog even een topicje over maken
07 juli 2006 21:39
-
roy92
Dat is bij iedere bios anders;)
Bij mij staat ie bij Advanced-> Chipset settings. Moet je maar even zoeken. Je moet Primary Graphics Adapter (in die term iig) hebben. En die moet op AGP/PCI-e staan (ligt eraan wat je hebt)
07 juli 2006 21:41
-
ali
Maja... het zit dus aan mijn videokaart?
Want als het aan mijn videokaart ligt ga ik die vervangen!
07 juli 2006 21:55
-
roy92
NIET VERVANGEN. Ik had dat eerst ook, en nadat ik het heb goed gezet in m'n bios, kan ik nu weer prima games spelen. DUs eerst ff goed zoeken, waar het euvel zit bij de configuratie,
07 juli 2006 21:58
-
ali
Oke:
In Advanced Chipset Features :
[table border=1][tr][td]Memory Frequincy For[/td]
[td]=Auto[/td]
[/tr][tr][td]Video Bios Cacheable[/td]
[td]=Disabled[/td]
[/tr][tr][td]Memory Hole at 15m-16m[/td]
[td]=Disabled[/td]
[/tr][tr][td]AGP Transfer Mode[/td]
[td]=Auto[/td]
[/tr][tr][td]AGP Aperture Size(MB)[/td]
[td]=128[/td]
[/tr][tr][td]Limit Display Size First(MB)[/td]
[td]=AGP[/td]
[/tr][/table]
Bij PNP/PCI Configurations:
[table border=1][tr][td]PCI/VGA Pallete Sonoop o.i.d.[/td]
[td]=Disabled[/td]
[/tr][tr][td]Assign IRC for VGA[/td]
[td]= Enabled[/td]
[/tr][/table]
Wat moet ik hiermee? Iets veranderen?
07 juli 2006 22:23
-
christiaan
Zet die transfer mode eens op 8x. Gerjan had dit probleem ook en heeft toen iets in windows zelf gedaan geloof ik
dus gerjan.. reageer ff ;)
08 juli 2006 01:23
-
roy92
Okj?, wat ik bedoelde staat goed. Maar je zou idd de transfer mode is op 8x kunnen zetten, is kijken wat dat doet. Heb je een tv op je pc aangesloten (via de tv-out) schakel die eens bij eigenschappen van beeldschem uit. Misschien dat je dat wel je games goed kunt spelen (dat heb ik iig wel)
08 juli 2006 11:10
-
gerjan
oke ik had ook zo'n soort probleem
mijn probleem was dat agp fastwrite op aan bleef staan ookal zette ik dat uit bij (eigenschappen van beeldscherm --> instellingen --> geavanceerd --> smartgart)
daar moet dat UIT staan
mijn oplossing
deze drivers:
Omega Drivers
bij de installatie wordt er gevraagd of je agp fastwrite aan of uit wil hebben ZET DAT UIT!!
dit was mijn probleem ik weet niet of jij dat ook hebt maar probeer het iig!
verder moet je sowieso VPU Recover uit zetten!
ik hoop dat je hier mee geholpen bent anders horen we het wel
08 juli 2006 18:11
-
ali
[img]http://img95.imageshack.us/img95/8620/untitled12en.png[/img]
Oke, we zijn er bijna...
Dus als ik het nu goed begrijp moet ik Snel Schrijven uit zetten.
En AGP snelheidsinstellingen op 8x zetten.
09 juli 2006 11:06
-
henniemix
roy92 zei op: - [quote]NIET VERVANGEN. Ik had dat eerst ook, en nadat ik het heb goed gezet in m'n bios, kan ik nu weer prima games spelen. DUs eerst ff goed zoeken, waar het euvel zit bij de configuratie,[/quote]
Ik heb een tijdje geleden ook last gehad van een soortgelijk probleem. Ik heb toen mijn bios een update gegeven en dat heeft toen goed geholpen. Misschien kan jij dit ook proberen en ben je dan geholpen!
09 juli 2006 11:18
-
roy92
Weet je zeker dat je ook je drivers hebt upgedate, Ali? Want normaal zie je al die tabs niet meer, maar zit het allemaal in catalyst. Je moet Catalyst + Drivers updaten!;)
09 juli 2006 11:46
-
ali
roy92 zei op: - [quote]Weet je zeker dat je ook je drivers hebt upgedate, Ali? Want normaal zie je al die tabs niet meer, maar zit het allemaal in catalyst. Je moet Catalyst + Drivers updaten!;)[/quote]
Jah ik weet echt niet waar ik die dingen kan downloaden. Als iemand mij nou een link geeft die eindigt op .exe :p
Drivers voor de Radeon 9800 XT
09 juli 2006 11:50
-
roy92
09 juli 2006 12:11
-
louwrens
http://www.ati.com/products/catalyst/index.html
[url]https://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894&task=knowledge&folderID=293[/url]
[url]https://a248.e.akamai.net/f/674/9206/0/www2.ati.com/drivers/6-6_xp-2k_dd_33678.exe[/url]
de derde is de display driver
09 juli 2006 12:11
-
gerjan
blijft bij jou de agpsnelheid wel op 8X staan??
want bij mij was dat het probleem hij ging aldoor terug naar 4X en agp fastwrite uit zetten was de oplossing.
en dat kan met de drivers van Omega!
zie mijn vorige post die drivers zijn goed voor jou kaart!
probeer die en dan vraagt hij of je agp faswrite aan/uit wil hebben zet hem dan uit
en probeer eerst nog even vpu recover uit te zetten en dan de games te spelen!!!
09 juli 2006 13:07
-
louwrens
@ Roy dat Framework krijg je automatisch bij Windows Update
09 juli 2006 13:35
-
roy92
Boeiend. Ik doe nooit update..:).
Maar wat is dat voor onzigge post. Dan krijgt ie vanzelf met installeren melding dat ie het al heeft.
09 juli 2006 13:37
-
ali
gerjan zei op: - [quote]blijft bij jou de agpsnelheid wel op 8X staan??
want bij mij was dat het probleem hij ging aldoor terug naar 4X en agp fastwrite uit zetten was de oplossing.
en dat kan met de drivers van Omega!
zie mijn vorige post die drivers zijn goed voor jou kaart!
probeer die en dan vraagt hij of je agp faswrite aan/uit wil hebben zet hem dan uit
en probeer eerst nog even vpu recover uit te zetten en dan de games te spelen!!![/quote]
Mmmh.. met die Omega drivers he? als ik dat probeer te installeren, zegt windows: kan niet voldoen aan windows logo test en is mogelijk onvelig etc. We raden je aan om het te annuleren.
Mss domme vraag maar;
Is het wel zown beetje veilig?? :p
09 juli 2006 15:19
-
gerjan
ja ik heb net ook de nieuwste drivers gedownload en ge?nstalleerd. werkt goed!
daar is niks mee!
(kheb helaas wel een ander probeem ontdekt, niet door de drivers)
09 juli 2006 15:34
-
roy92
ALI kan jij ENGELS? Er staat ook nog bij, dat je die melding kan krijgen, maar dat je gewoon op ok moet drukken.
09 juli 2006 16:00
-
ali
roy92 zei op: - [quote]ALI kan jij ENGELS? Er staat ook nog bij, dat je die melding kan krijgen, maar dat je gewoon op ok moet drukken.[/quote]
Jah oke :p Ik heb het ge installeerd!
en COD2 DOET HET WEER GOED!!!!!:p ( maar NFSMW niet erg goed, en waarschijnlijk begeeft CoD2 het ook weer:p)
bedankt iedereen! (vooral Gerjan over die Omega Drivers)
Marre...als ik CoD2 afsluit zie ik die icoontjes op mijn bureablad niet maar dat is geen probleem!
09 juli 2006 16:13
-
gerjan
[quote]
Marre...als ik CoD2 afsluit zie ik die icoontjes op mijn bureablad niet maar dat is geen probleem![/quote]
mss moet je dan even rechtermuisknop vernieuwen doen
graag gedaan trouwens
09 juli 2006 19:26
-
ali
gerjan zei op: - [quote][quote]
Marre...als ik CoD2 afsluit zie ik die icoontjes op mijn bureablad niet maar dat is geen probleem![/quote]
mss moet je dan even rechtermuisknop vernieuwen doen
graag gedaan trouwens :)[/quote]
Lukt niet, als ik restart wel...
09 juli 2006 19:34
-
christiaan
Zie je wel je taakbalk? Anders gewoon ctrl+alt+delete nieuwe taak > explorer.exe
09 juli 2006 21:44
-
ali
Jah taakbalk zie ik wel
Maar dat icoontjes weg zijn vind ik niet zow erg, na restart zijn ze er weer :p
09 juli 2006 21:51
-
gerjan
maar et is wel een fout en een fout is er om opgelost te worden en daarvoor is deze website er
had je er voor die tijd wel icoontjes opstaan???
09 juli 2006 22:03
-
ali
gerjan zei op: - [quote]maar et is wel een fout en een fout is er om opgelost te worden en daarvoor is deze website er
had je er voor die tijd wel icoontjes opstaan??? :d[/quote]
Jah
(ik denk dat ik offtopic ga!)
09 juli 2006 23:26