Ik ben van plan om een Radeon 9800 aan te schaffen maar ik weet niet goed welke ik moet nemen :S
Maakt het bijv. uit wie de uitgever is? bijv. Sapphire of Powercolor of Peak? en wat voor een verschil is er nou tussen de SE en de Pro?
Of weet iemand gewoon waar ik hem het beste kan halen, met welke uitgever etc...
Bij voorbaat dank
05 juni 2006 15:08
roy92
Als je hem van Asus neemt, zit je altijd goed:). Maar ik geloof dat Gerjan zijn 9800 pro te koop heeft staan. Moet je anders even met hem contact opnemen;)
05 juni 2006 15:09
silverglow
ik zal is bij Asus kijken... :P
bedankt,
edit: ik heb gekeken, maar op de website van Asus hebben ze geen 9800... dus
Als er nog mensen zijn die nog meer informatie hebben..
Graag
05 juni 2006 15:11
louwrens
een vriend van me heeft ook een Radeon, hij vind dat geen goeie kaart (ik weet niet waarom) hij heeft liever Nvidia
05 juni 2006 17:07
leviathan
asus doet het over het algemeen wel goed met videokaarten ja, want je hebt er ook bij die wel goedkoper zijn, maar ook slechtere garantie, service etc hebben.
ASUS en XFX (nvidia) zijn altijd goede keuzes.
05 juni 2006 17:31
stefanbeljaars
Jep, en als je voor auto OC en algemeen hoge benchmarks wil gaan is MSI ook een aanrader.
05 juni 2006 21:02
gerjan
idd roy,
ik heb nog een 9800 pro over. ik wil hem best aan je verkopen. het is een agp128mb. verder is hij nog erg goed. tis Sapphire waar ik wel tevreden over ben. de cooler stikkers zitten een beetje los wat ik binnenkort nog even ga lijmen.
ik vindt het wel een redelijke kaart. ik kon er redelijk mee (gamen CS:S :))
05 juni 2006 21:22
easyboarder
kortom de Radeon 9800 Pro is erg gewiltik heb er ook 1. prima kaart! nog te flashen naar XT (vraag me niet hoe maar het kan). De uitgever maakt weinig tot geen verschil, de GPU core blijft sowieso van ATI. Als je voor een Asus wil kijken zou ik eens bij MyCom binnen lopen. Deze winkel keten heeft veel van Asus (is hun favorite merk)Succes.
05 juni 2006 21:51
syntax terror
Ik wou op de HCC dagen een kopen, maar er was nog een kraampje waar ze hem hadden ( de 9800pro 256mb bedoel ik). Net toen ik hem wouw kopen zag mijn vader dat er AGP 8X op de doos stond en vertroude hij het nie:.(. Ik vroeg aan een van die mensen of ze hem even wouden bewaren en hij zij ja. Dus dat was geregeld (dacht ik). Ik ging naar de HCC testbank om te vragen of dat ding backwards compatible is. Het antwoord was ja. Dus ik mocht dat ding van mijn vader kopen. Kom ik bij het kraampje aan HEBBEN DIE SUKKELS DAT DING TOCH VERKOCHT (maar niet aan mij):@:@:@:@.
Moraal van het verhaal: Vertrouw hardwareverkopers nooit.
Groetjes,
Syntax Terror
(ps. Sorry voor die hoofdletters, ik ben nog steeds pissig op die mensen.)
06 juni 2006 15:15
stefanbeljaars
AGP 8x en 4x sloten zijn hetzelfde kwa vorm. Alleen is de 8x 2 keer zo snel. Als het nu een AGP 2x was geweest had hij niet gepast. Aangezien dat een soort omgedraaiende 8x/4x is. Had dat maar van te voren geweten he.