De afgelopen dagen hing er een dikke laag vervuiling over Londen. Het was dus passend dat ik, toen ik vrijdagochtend aan boord van de Eurostar ging, op weg was naar Parijs om een ??race te doen die zijn verantwoordelijkheid voor het milieu zeer serieus nam.
De EcoTrail 80k trailrace begint ver weg van Parijs en kronkelt zich richting het centrum van de stad en eindigt op de eerste verdieping van de Eiffeltoren. Ondanks dat het in een grote stad is, voert 90% van de route lopers door bospaden die slechts voor een paar wegovergangen worden onderbroken.
Vlak voor kilometer 7 kwamen we uit een park om een ??weg over te steken. Marshalls had het verkeer gestopt, zodat we
Nike Air Max 90 Mens konden oversteken zonder te stoppen en auto's waren aan weerszijden vier diep achteruitgegaan. De Parijse chauffeurs spraken hun frustratie uit zoals de Parijse chauffeurs het beste doen en leunden op hun hoorns. De vrouw die naast me rende lachte en zei iets dat ik niet begreep. Ik haalde "Je suis Anglais" op. Ze deed alsof ze op een hoorn drukte "Meeeeeep". We lachten allebei.
Even later liepen we een paar stappen door een woonwijk met een heggenlabyrint onder ons. De wedstrijdorganisatoren hadden de voor de hand liggende grap weerstaan ??om ons door het doolhof te laten navigeren voordat we verder gingen, maar de ene hardloper kon de andere drang niet weerstaan ??en smeet in de doolhof om de roep van de natuur te beantwoorden.
Mijn horloge piepte. Er waren nog 41 mijl te rennen.
Ik zou naar Parijs komen om een ??lange weg te
Nike Air Max Command Femme lopen. Ik wist dat het moeilijk zou zijn. Ik had nagedacht over hoe mijn benen zouden omgaan. Hoe zwaar ze zouden worden. Wat zou ik hongerig en moe zijn en mogelijk koud of nat. Daar had ik me op voorbereid. Ik had me niet voorbereid op hoe zwaar het gewicht zou zijn als ik dacht hoe ver ik nog moest lopen.
Het eerste checkpoint kwam op ongeveer 14 mijl. Toen we een heuvel af renden, kwam het geluid van muziek en gejuich door de bomen op ons af, steeds luider. Ik rende naar de checkpoint, at wat pinda's en ging een gebouw binnen om de toiletten te gebruiken. Binnen op het medische station was een Britse vrouw die ik had ontmoet op weg naar de start en waarmee ik de eerste paar kilometers mee moest rennen. Ze zou haar hand in een val hebben bezeerd, maar zou doorgaan.
Ik vertrok opnieuw, me er voor het eerst van bewust dat
Nike Air Max 90 Womens ondanks dat ik omringd was door 1500 andere lopers, deze korte uitwisseling de eerste keer was dat ik in de afgelopen twee uur met iemand had gesproken. Ik zette mijn telefoon aan en er was een vlaag van berichten van mijn Team Rainbow-vrienden in een groepschat terwijl ze mijn voortgang online bekeken. Ze maakten gekke grapjes en ik antwoordde met een foto van mij die een gezicht trok en een klacht over de heuvels. Liz ging tegen met een foto van de twee laptops voor haar. De bomen en de heuvels waren niet zo slecht.
Ik heb veel gepost over het anders benaderen van mijn training in de aanloop naar PHX, en deze week was het perfecte voorbeeld. Normaal gesproken zou ik gewoon de afstanden voorafgaand aan de racedag uitschakelen en alles op de baan geven. Deze keer heb ik gewerkt in heuvels, crosstraining en me gericht op het bijhouden
Nike Roshe Run Damen van tempo. Laten we de laatste 5 dagen bekijken:
Tackled Mt. Diablo. Een klim van bijna 7 mijl met een hoogteverschil van 3.800+ ... en wat doe je als je naar de top gaat? Maak een paar foto's en ren terug naar beneden. De klim kostte me bijna 2 uur en was
Adidas Eqt Support Adv Dames meer een run / hike-situatie. Ik was echt gefocust op de run DOWN agressief om te werken aan mijn downhill-rennen voor PHX en haalde het in minder dan een uur.