PC als Server
maart 2006
-
maikel1234Ik heb een computer die ik wil gebruiken als server.(dus de pc komt voor de swith) Kan ik hier voor elk busturingssysteem gebruiken of is windows server 2003 aan te raden. Hoe moeten de netwerkkaarten in die pc geconfigureerd worden.
graag reactie:)21 maart 2006 11:01 -
stefanbeljaarsNou als je een server wilt is elke windhoos wel te doen. Maar voor stabiliteit en en het ligt te houden is Linux handiger (als je het aan de praat krijgt, vraag maar aan Keit voor hulp daarmee)21 maart 2006 16:41
-
keitaroDe netwerkkaarten hoeven niet te configureerd worden, de pc's moeten gecoonfigureerd worden, gewoon allemaal in dezelfde entwerknaam en ze werken, welk OS je gebruikt maakt niet uit, zolang hij compatible is met de netwerken, je kan zelfs linux gebruiken als je wil, zolang je die goed configureerd. Een maat van mij gebruikt zijn xbox met Linux er op als netwerk/web/ftp/BF2 server, zolang je het goed configureerd werkt het...21 maart 2006 16:41
-
maikel1234Kan het ook gewoon met windows xp inplaats van linux?21 maart 2006 23:46
-
lc_nljongen toch... installeer die windows server 2003 en configureer die netwerkkaart bij tcp/ip instellingen!!!
22 maart 2006 11:51 -
ali22 maart 2006 13:47
-
ryan@ali ;) die link ken ik ;)
@all
download clarkconnect; daar zit alles wat je nodig hebt in, de home versie is gratis! Dit is een linux distributie waar je helemaal niks meer aan hoeft te doen, je installerd en de rest gaat via webinterface...
[url]http://www.clarkconnect.com/downloads/[/url]
url van config: (bij mij) http://10.0.0.111:82/admin/index.php
succes!22 maart 2006 14:34 -
keitaroclarkconnect is niet zo stabiel en ziet niet vaak de rest van bestanden, temiste bij mij... iemand ooit bij CampZone geweest??? Dan weet je pas wat sharen is!!! DC++ werkt super daarvoor maar goed.
@ Maikel1234
Zoals ik al zei:
[quote]welk OS je gebruikt maakt niet uit[/quote]22 maart 2006 14:50 -
leviathanvoor meer informatie kun je natuurlijk altijd even op de microsoft site kijken he
oh ja, CampZone. die naam zelf zegt al genoeg22 maart 2006 17:10