Amd heeft wel lager Ghz. Want voor sommige games heb je wel 3 ghz nodig ...
Zit er verschil in?
20 maart 2006 20:17
louwrens
AMD heeft wel wat lagere Ghz maar kan presteren als een intel die hoger is dat heb ik ergens gelezen op tweakers.net volgens mij.
AMD kan wel hogere tempuratuur aan
20 maart 2006 20:22
ikkus
mauricedejong zei op: - [quote]
[/quote]
Dan moet je maar pentium nemen:p
20 maart 2006 20:34
styloco
kweet niet zeker maar volgens mij is er al een topic over dit probleem geweest, moet je ff zoeke hoe je niet weer een nieuw topic te opene
amd is the best for gamin is algemeen bekend omdat het ook vaak goed over te klokken is.
maaaaar de rollen kunnen wel eens omdraaien.
voor mij is pentium in combinatie met nvidia nummer 1
amd en ati komen voor mij op de tweede plek maar dit is persoonlijke ervaring...
je hebt nu ook 64 bits processors en met windows x64 lopen de games alleen maar beter.
pentium 4 (64bits) v.s. Amd 64bits
nu loopt amd volgens mij iets voor
20 maart 2006 20:40
leviathan
mauricedejong zei op: - [quote]
Amd heeft wel lager Ghz. Want voor sommige games heb je wel 3 ghz nodig ...[/quote]noem mij er eens 1 dan...
zelfs de zwaarste games van nu draaien al op een 1,5Ghz
20 maart 2006 21:18
keitaro
dat is meer een kwestie van performance... Generals Zero Houd draait al op 800 mhz, maar draait eigenlijk pas goed en zonder lag (netwerk) pas op 1,4 ghz... online is het soms helemaal verschrikkelijk.
20 maart 2006 21:56
easyboarder
mauricedejong zei op: - [quote]Hej,
Wat is momenteel beter voor games?
Intel of Amd?
Zit er verschil in?[/quote]
AMD, absoluut AMD! het aantal Mhz maakt minder uit voor AMD. de prestaties van deze processor ligt namelijk hoger dan het aangegeven aantal Mhz/Ghz.
Tegenwoordig wel een Athlon 64 h? ;) (of een willekeurige 64bit
20 maart 2006 22:33
leviathan
keitaro zei op: - [quote]dat is meer een kwestie van performance... Generals Zero Houd draait al op 800 mhz, maar draait eigenlijk pas goed en zonder lag (netwerk) pas op 1,4 ghz... online is het soms helemaal verschrikkelijk.[/quote]het gaat hier dan ook om een minimum he. Zelfs mijn P3 870mhz draaid AoE3 bijna soepel terwijl dat spel toch echt 1,4Ghz als minimum heeft.
20 maart 2006 23:06
christiaan
Ook een voordeel van AMD is de temps. Mijn proc wordt bijv met de boxed Cooler Idle maar 30graden. Je kan hierdoor heel goed overklokken. Ook zijn de prestaties van AMD beter op gamegebied dan INTEL
21 maart 2006 07:59
stefanbeljaars
styloco zei op: - [quote]
amd is the best for gamin is algemeen bekend omdat het ook vaak goed over te klokken is.
maaaaar de rollen kunnen wel eens omdraaien.
voor mij is pentium in combinatie met nvidia nummer 1
amd en ati komen voor mij op de tweede plek maar dit is persoonlijke ervaring...[/quote]
Nee het snelste werkt AMD met Nvidia en Ati. De verschillen liggen tussen de kaarten. Maar voor games echt AMD. (ik snap niet dat dit steeds weer naar boven blijft komen, zijn hier niet al genoeg topics over???)