is er ook iemand die mapt?
dat is zelf levels maken voor een spel. in mijn geval counterstrike source. ik map met hammer maar ik kan het eigenlijk (nog) niet zo goed is er nog iemand die mapt op deze site?
22 februari 2006 17:28
ryan
Ik heb wel eens wat maps gemaakt voor Quake2.
22 februari 2006 18:37
leviathan
voor Age of Mythology wat random map scriptjes gemaakt, nooit echt gelukt.
Jedi Knight maps gemaakt met GTKRadiant.
C&C Renegade map ooit eens gemaakt met GMAX
tja dat was het zo'n beetje
(spellen waar een map editor bij inbegrepen zit niet meegerekend)
22 februari 2006 19:47
djoey
euh ;p geen hele maps..
maar heb voor vice city wel eens paar "gedeeltes" gemaakt..
maja.. had toen alleen bij mn vader pc..
was bijna klaar met mn minitown..
en heb mn pc pc geformateerd
maja..
geef ook niet :p
en voor postal 2 wel eens iets bewerkt enzo
22 februari 2006 19:56
jeroentjeh
hmm voor transport tycoon maps maken altijd leuk.
voor counterstrike 1.6 wel eens met hammer een huisje gemaakt. als je het goed doet kost het veel tijd!
22 februari 2006 21:03
pcfreaky
lol ik niet maar ik heb vaker op mappen gespeeld die mensen zelf voor call of duty hebben gemaakt sommige mensen lukt 't heel erg goed andere minder
maarja ik speel toch liever op de standaard mappen :p
22 februari 2006 21:20
gerjan
pcfreaky zei op: 22/02/2006 - 21:20[quote]lol ik niet maar ik heb vaker op mappen gespeeld die mensen zelf voor call of duty hebben gemaakt sommige mensen lukt 't heel erg goed andere minder
maarja ik speel toch liever op de standaard mappen :p [/quote]
ik heb een nog nooit gehoord van een beest of wezen dat levels maakt. meestal doen mensen dat idd. :d:):d:d:p
kben nu mijn eigen huis aan het maken:) is wel grappig maar het kost erg veel tijd:(
23 februari 2006 15:55
djoey
huis ? waarvoor ?
23 februari 2006 15:58
gerjan
gewoon voor de lol ik maak mijn eigen huis+tuin zodat ik daar in kan counterstriken met bots:)
23 februari 2006 16:00
styloco
wow hoe doe je dat?
23 februari 2006 16:11
gerjan
moet je eert source sdk downloaden bij steam onder tools. en dan tutorials lezen mox tut
23 februari 2006 17:33
leviathan
lol, heb je ook botroutes geprogrammeerd? anders lopen de bots zomaar wat rond...
23 februari 2006 17:34
styloco
zijn tog van die punten, checkpoints ofzo
23 februari 2006 17:51
leviathan
ligt aan de game engine. bij sommige spellen moet je co?rdinaten programmeren en een speciaal gedrag aanmaken (zodat ie weet waar ie moet springen bijvoorbeeld) en in andere engines zitten botroutes cre?ren inbegrepen bij de editor.
23 februari 2006 18:46
styloco
ja en soms is het heel stom, dat het bijvoorbeeld niet uitkomt, ga je b.v. een route uitstippele blijft ie midde in de route vast zitten :s zo kunnen de bots nooit elkaar zien en moet je 5 min wachten voordat er weer een nieuwe ronde begint, egt stom is dat
23 februari 2006 20:19
gerjan
met counterstrike source zoekt hij dat zelf uit.:) hoewel die niet altijd alle routes vindt maar dan moet je hobbeltjes en kleine gaten waar je net door heen past weghalen of groter maken.
24 februari 2006 09:22
leviathan
dat is bij veel spellen zo, maar de bots weten niet wat ze moeten doen en lopen maar een beetje rond, en komen dus vaak vast te zitten.
24 februari 2006 09:28
gerjan
bij css weten ze wel wat ze moeten doen maar je moet wel alles goed doen zoals bijv de brushes die muren voorstellen ook func_wall entity geven anders gaan ze tegen de muren aan springen