-
matthijs3146
ik heb sinds kort een probleem met het spelen van verschillende spellen O.A XIII sims 2 en GTA SA
het probleem is dat er delven van de beelden missen en dat delen gewoon door het beeld gaan
weer gegeven op een vaste plaatst dit is erg hinderlijk ik gebruik een 6600GT die net nieuwe drivers heeft kan iemand mijn helpen??
23 december 2005 23:54
-
rax
Misschien eens wat met de instellingen van je videokaart klooten... Of probeer eens je videokaart via hardwarebehere te unistallen en daarna met de nieuwste drivers goed te installeren...
23 december 2005 23:59
-
easyboarder
Wat ook kan helpen, maak eens een screenshot van het fout weergegeve beeld en post deze screen. Op deze manier kunne wij extra goed helpenmaar het klinkt alsof je videokaart (raar genoeg) problemen heeft...
Maar upload die screen maar eens, en laat maar eens zien
24 december 2005 00:49
-
ryan
Kan ook zijn dat de spel instellingen niet goed zijn
24 december 2005 08:45
-
ali
Het probleem ligt volgens mij aan je cd-rom! die is vies of beschadigd
24 december 2005 08:57
-
greywolf
daardoor krijg je geen slecht beeld hoor. als je cdrom beschadigd is of vies is dan zou het spel neit meer werken of grote fouten geven omdat de schijf niet meer leesbaar is
24 december 2005 09:07
-
ali
het beeld hapert ook! dat was bij mij ook zow doordat de cd vies was
24 december 2005 10:41
-
matthijs3146
nee het beeld hapert niet ik heb alleen die missende stukjes en dan die vlakke die er door heen gaan als ik zelf loop maar ik zal strax even die srceenshot uploade
24 december 2005 11:29
-
easyboarder
ali zei op: 24/12/2005 - 10:41[quote]het beeld hapert ook! dat was bij mij ook zow doordat de cd vies was[/quote]
Dit heb je alleen als het desbetreffende spel grotendeels vanaf cd-rom moet draaien, en de cd-rom inderdaad vies is. maar daar gaat de beeld kwaliteit absoluut niet door omlaag.
Ik had dat vroeger vaak in de oude computers
Heb je al een plaatje kunnen uploaden van het beel dat je krijgt Matthijs? Of is het niet mogelijk een screenshot te maken..? (kan soms ook)
24 december 2005 12:28
-
leviathan
bij de meeste spellen heb je tegenwoordig alleen de cd nodig voor de install en het opstarten, zodat ie ff kan checken of je het spel wel echt heb. na het laden van het spel heb je de cd vaak niet meer nodig, luister maar bij je cd/dvd drive, hij staat stil, je kunt de cd er dan gerust uithalen, dat is fijn bij lan games waarvan je maar 1 exemplaar hebt en je niet voor iedereen het hele spel hoeft te kopen.
24 december 2005 12:29
-
easyboarder
En de spel instellingen lijken me niet erg waarschijnlijk dat het daar aan ligt.. Natuurlijk wel als je een slechte videokaart hebt, maar zo slecht is een 6600 GT niet. Goed genoeg voor GTA SA in elk geval. (GTA SA is het zwaarste spel uit zijn lijstje hierbove dus..)
24 december 2005 12:32
-
matthijs3146
24 december 2005 15:34
-
keitaro
Heel raar, ik heb ook de 6600GT, die kan alles op hoog aan wat ik speel. BF2 ook, alleen anti aliasering uit :P en light weet ik veles op medium. Dus dit is heeel raar. En de game lijkt me nou niet zo veel slurpend voor die kaarten!
24 december 2005 16:22
-
greywolf
verkeerde drivers zorgen meestal voor dit problemen maar hij heeft de allernieuwste zegt die dus. zet is verschillende instellingen uit
24 december 2005 16:53
-
leviathan
dit probleem had ik oop op mijn oude pc (met andere spellen) toen ging ik wat met de game instellingen kloten en het was weg.
24 december 2005 20:09
-
matthijs3146
okeej dan zal ik het zo is proberen maar dan is het wel een beetje raar dat bij bijna alle games de instellingen zo raar staan, wamt het is gewoon bij alle spellen.
ik heb trouwens weer naar update's gezocht maar de wizard van aopen looptvast weet iemand waar ik misschien tog nog nieuwere updates kan vinden want op de site van nvidea kan ik ze niet vinden voor de 6600GT wat moet ik dan downloade,
25 december 2005 00:00
-
deadlock
ik heb zon programaatje,,, 3d mark,,, verbetert alles,,
25 december 2005 09:55
-
leviathan
matthijs3146 zei op: 25/12/2005 - 00:00[quote]ik heb trouwens weer naar update's gezocht maar de wizard van aopen looptvast weet iemand waar ik misschien tog nog nieuwere updates kan vinden want op de site van nvidea kan ik ze niet vinden voor de 6600GT wat moet ik dan downloade,[/quote]oh jee, nooit al die onzinnige aopen of asus of wat dan ook updates halen, die lopen veel versies achter op de actuele.
hier moet je zijn
http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp
Graphics Drivers-->GeForce and TNT2-->Selecteer je OS
als zelfs dat niet lukt (en ik ga er van uit dat je op xp x32 draait) dan hier
http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_81.98.html :p
25 december 2005 10:10
-
deadlock
hij doet het goed...
25 december 2005 10:14
-
leviathan
het was ook niet voor jou bedoeld, maar de post daarvoor
k zal het ff wat duidelijker maken.
25 december 2005 10:22
-
easyboarder
deadlock zei op: 25/12/2005 - 09:55[quote]ik heb zon programaatje,,, 3d mark,,, verbetert alles,,[/quote]
3D mark verbeterd helemaal niets hoor ;) er staat niet voor niets bij "gamers benchmark". Dat wil zeggen dat het je systeem test om te weten wat hij kwa games aan kan.
BTW:
Ik had eerst ook problemen bij XIII, dit is volgens mij eens pel dat minimaal een 32 MB videokaartje nodig heeft, redelijk oud dus. Jij zegt dat je de nieuwste drivers hebt, misschien is dat JUIST het probleem... Als het niet werkt met de aller nieuwste, probeer dan iets oudere drivers. In het geval je de spellen gekocht hebt, kun je er over gaan klagen bij de fabrikant.
25 december 2005 11:51
-
leviathan
let er wel op dat je een nieuwe driver niet kunt overschrijven met een oude driver en dus eerst de oude moet uninstallen.. en wat easyboarder zei over het oude spel, hij heeft het zelfde probleem met nieuwere spellen. en tot nu toe heb ik maar bij 1 spel gehad dat een oudere driver beter werkte, en dat was bij een n64 rom.
25 december 2005 13:42
-
matthijs3146
kijk is het waren dus tog geen goede updates zo als gezegtbedankt ik kan nu alles spelen behalve GTA SA op hoog nivo maar dat went wel :P bedankt voor de reacties
( ik had altijd gewoon gedacht dat die wizard update gewoon altijd goede updates leverde)
25 december 2005 22:21
-
leviathan
graag gedaan ;)
en houd het regelmatig in de gaten, want nvidia komt meestal maandelijks met een update.
25 december 2005 23:31
-
d3nnis89
Dat je geen beeld hebt, of slecht beeld hebt kan idd aan een aantal dingen liggen.
Zelf had ik er laatst last dat gta san andreas heel slecht beeldkwaliteit had en ook bijna geen geluid had.
wat kun je proberen?
1. kijk of je de juiste driver hebt gedownload voor je videokaart(of update hem)
2. Begin niet gelijk met de maximale instellingen voor je pc game
3. Geen geluid?
- Ga naar Start ->; Uitvoeren
- Typ dxdiag in en druk op enter
- Ga naar het tabblad Geluid
- Zet bij de DirectX Features de Hardware Sound Acceleration Level op: Basic acceleration
- Exit en spelen maar! Het geluids probleem zou nu opgelost moeten zijn.
4. Slecht beeld?
Download
Net Framework van de microsoft site
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=262D25E3-F589-4842-8157-034D1E7CF3A3&displaylang=en
Bij gta san andreas moet je dan nog wel even na het instaleren van Net Framework het bestandje gta_sa.set verwijderen. Die kun je vinden in
C:Documents and Settings/Je gebruikersnaam/My Documents/GTA San Andreas User Files/gta_sa.set
Suc 6 ;)
26 december 2005 11:33
-
leviathan
d3nnis89 zei op: 26/12/2005 - 11:33[quote]
bijna geen geluid[/quote]Known Issue.
http://nomorehotcoffee.com na het patchen was het minder, maar had ik nogsteeds de soundbug...
26 december 2005 13:13
-
matthijs3146
was het maar zo'n feest dat het goed was het is gewoon weer net zo erg terug gekomen na die update was het heel even goed maar nadat mijn pc opnieuwe was op gestart was het weer gewoon terug,
26 december 2005 14:06
-
d3nnis89
met welk spel?
heb je dat ook als je op internet zit?(met plaatjes/filmpjes enzo)
Ligt het niet aan de instellingen van je videokaart?
Dat je het te hoog hebt ingesteld...
probeer eens de instellingen in windows te veranderd in: 1024 x 768, 60 HZ, 32 Bits
26 december 2005 14:12
-
matthijs3146
ik heb het alleen tijdens spellen en de config is al zo alleen het is 70 HZ
26 december 2005 15:06
-
easyboarder
matthijs3146 zei op: 25/12/2005 - 22:21[quote]kijk is het waren dus tog geen goede updates zo als gezegtbedankt ik kan nu alles spelen behalve GTA SA op hoog nivo maar dat went wel :P bedankt voor de reacties
( ik had altijd gewoon gedacht dat die wizard update gewoon altijd goede updates leverde)[/quote]
Dan is het grootetse probleem opgelost denk ikGTA SA is redelijk moeilijk op high te spelen. Benchmarks met kaarten als de X800 van ATI behalen iets van 50 FPS bij deze game. Het komt gewoon omdat het een absurd groot spel is met heeeeele grote levels. dus als je hem op medium kunt spele is het goed.
26 december 2005 15:12
-
matthijs3146
ja maar er is ook weer een post bij gekomen daar tussen het is gewoon weer trug gekomen bij de sims twee zie je het maar afen toe als zon vlak door het beeld gaat maar dat is dan weg te werken door de camera anders te positioneren
26 december 2005 15:15
-
leviathan
easyboarder zei op: 26/12/2005 - 15:12[quote]matthijs3146 zei op: 25/12/2005 - 22:21[quote]kijk is het waren dus tog geen goede updates zo als gezegtbedankt ik kan nu alles spelen behalve GTA SA op hoog nivo maar dat went wel :P bedankt voor de reacties
( ik had altijd gewoon gedacht dat die wizard update gewoon altijd goede updates leverde)[/quote]
Dan is het grootetse probleem opgelost denk ikGTA SA is redelijk moeilijk op high te spelen. Benchmarks met kaarten als de X800 van ATI behalen iets van 50 FPS bij deze game. Het komt gewoon omdat het een absurd groot spel is met heeeeele grote levels. dus als je hem op medium kunt spele is het goed.[/quote]
De videosettings hebben weinig met de grootte van het spel te maken, alleen maar met de draw distance. en dan nog is het echt een gigantisch popup spel.
en met mijn 5700 kon ik het spel met gemak op medium draaien en met een omegadriver bijna op high. Zo zwaar vind ik het spel niet echt.
26 december 2005 15:54
-
d3nnis89
Ik heb een Nvidia Geforce 6600 256 MB, ik speel het spel met gemak op maximale settings nadat ik Net Framework had geinstalleerd;)
Het Spel F.E.A.R. daarintegen kan ik niet op maximale settings spelen. Maar dat spel is ook ongelofelijk groot en mooi
26 december 2005 16:00
-
leviathan
goed dat je me er aan herinnerde, die moet ik nog steeds een keer uittesten.
26 december 2005 16:05
-
d3nnis89
26 december 2005 16:07