Ik heb een raar/vaag probleem wat zich voordoet tijdens het gamen. Het is een online game wat ik speel SOF2. Online schietspel.
Iniedergeval tijdens het gamen valt me muis weg en dan reageert de muis niet meer.. dit duur ong 4 seconden en dan doetie het weer. Je hoort dan ook dat usb geluidje.. tunnun en dan weer tunnun en dat doetie t weer. Heel raar en dat om de 5 min ofso. Ik wordt er gek van.. als ik weer terug in me OS ben, dus als ik het spel heb afgesloten doet de muis het weer de hele tijd.
dus ligt het nou aan me muis of aan de usb poorten ofso.. Ik heb een laptop en de usb zijn gewoon 2.0
M'n muis is trouwens bedraad en het is een usb muis zonder balletje maar met laser of hoe je dat ook noemt.. en hij is ongeveer meer dan een jaar oud.
Iemand met een oplossing of wat ik zou kunnen proberen?
07 maart 2007 16:19
louwrens
als je CPU gebruik op 100% staat willen er dingen vastlopen
en wie gamed op een laptop?
07 maart 2007 16:27
ali
Bij mij gebeurde dat ook weleens vroeger, je CPU wordt belast. Oplossing is gewoon om als het kan de resolutie op laag te zetten.
Of andere programma's op de achtergrond afsluiten?
07 maart 2007 16:33
bj farmore
sof2 is een licht spel dat doet het op een laptop, maar als er dingen gaan vastlopen met 100% cpu gebruik dan klopt er iets niet. Ik heb er geen last van dat er dingen vastlopen bij 100% cpu gebruik.
07 maart 2007 16:34
revolution
Ik speel dit spel mischien al maaanden op me laptop nooit een probleem gehad.. alleen nu sinds vorige week doet zich dit probleem voor.
@louwerens tegenwoordig kun je al op bijna elke laptop gamen.. en die van mij is best een goede laptop moet t aan kunnen!
07 maart 2007 16:47
christiaan
Als je dat usb geluidje hoort, denk ik toch aan een je muis die een beetje brak is geworden. Ik denk een kapotte muis
07 maart 2007 17:00
landrot
Als je nog een andere muis probeer die dan eens en speel sof2 voor een tijdje. Als die muis gewoon werkt zal inderdaad de muis kapot zijn.
07 maart 2007 17:03
revolution
waarom dan alleen tijdens het gamen.. ik denk tog eerder aan 100% cpu
maar ik weet het nog niet zeker.. en als het aan de cpu zou liggen.. waarom heeft het probleem zich niet eerder voorgedaan.. ik speel nl. al een tijdje.
verder als ik het speel dan sluit ik uiteraard alle achtergrond programma's af.. mjah
@landrot heb geen andere muis haha :P crisis
07 maart 2007 17:03
gerjan
als het alleen onder het gamen is ligt het niet aan kapotte muis.
mss heb je in de afgelopen tijd nieuwe installatie gedaan die usb ergens voor gebruiken of nieuwe processen constant laten lopen. Je zou es de standaard dingen moeten doen. Virus scannen, prefetch opschonen enz.
Zorg er ook voor dat je onder het gamen het snoer niet te hard aantrekt zodat de usb aansluiting losraakt of de poort de muis niet meer erkent(door snoerbreuk).
Gewoon even de standaard dingen na kijken.
07 maart 2007 17:13
revolution
shit nu loopt me muis ook vast gewoon tijdens het computeren.. dus nu tijdens het gamen.. en tijdens gewoon normaal werke met me pc..