Windows 7 connecteren via ethernet met Windows XP

• curveball Normaal lid
    17 januari 2009
    Hallo allemaal,

Ik heb gisteren een beta van Windows 7 (build 7000) geinstalleerd, maar ik kwam er achter dat ik geen drivers kan vinden voor mijn WLAN-card. Mijn WLAN kaart is van Foxcom en dan bedrijf is falliet gegaan een paar jaar geleden. Er zijn alleen maar drivers voor XP. Weet iemand toevallig een manier om die te gebruiken in Windows 7? Dat zou geweldig zijn, want dat is mijn probleem wat ik eigenlijk hier wil behandelen al opgelost.

Zo niet, had ik zelf al geprobeerd internet te krijgen via een ander laptop (XP). Die krijg internet via zijn eigen WLAN card en wil ik met een ethernet kabel verbinden aan de Windows 7 machine. Ik krijg alleen geen internet op de Windows 7 machine. Ik heb de TCP/IP protecollen ingeschakeld en ergens gelezen dat ik het beste een stantic IP address kan gebruiken. Dat heb ik gedaan en ziet er nu zo uit:
    XP: 192.168.1.1 met Subnet mask: 255.255.255.0
    W7: 192.168.1.2 met subnetmask 255.255.255.0
    Windows XP zegt geconnecteerd te zijn, maar Windows 7 zegt dat die nog steeds problemen ondervindt met de IP adressen. Hij ontvangt ook geen IP-pakketten. Moet ik nog een gateway ingeven? Of een DNS?

ALvast bedankt,

Vincent
  • mzq9300 Normaal lid
    17 januari 2009
    Ik heb op een paar websites gelezen dat een aantal xp drivers ook nog onder windows 7 beta werken. Probeer het eens!
    Als je op google had gezocht had je dit ook gevonden.
    Zelf een beetje initiatief tonen kan geen kwaad!
  • curveball Normaal lid
    17 januari 2009
    [quote=126629]

Ik heb al gezocht en dat is wat ik heb gevonden. Die WLAN drivers werken niet. Hij vraag om een wlanutil.exe file. Die staat niet op de computer. Als ik google zeggen ze alleen dat het schadelijk is en dat je er niets aan hebt. Ik heb het nodig en heb het niet.

Over dat andere probleem met de IP adressen, daar ik heb ik ook al naar gezocht, maar nergens echt een goede guide die zegt wat ik moet doen met de software zelf. Dus als u het wel snel vindt zou u mij dat een link kunnen geven? Bedankt voor het snelle antwoord
  • mzq9300 Normaal lid
    17 januari 2009

ok, zet dat dan voortaan even in de OP zodat we weten wat je allemaal zelf al hebt geprobeerd. Dit staat ook in de regels.
  • curveball Normaal lid
    17 januari 2009
    [quote=126638]

Dat zal ik voortaan doen. Weet iemand een oplossing?
  • Voorbeeld
Je hebt een profiel nodig om te kunnen reageren op dit topic.
Klik hier om in te loggen, of hier om gratis te registreren.